15 sfaturi pentru evitarea accidentarii dronei | Lumea Dronelor
15 sfaturi pentru evitarea accidentarii dronei

15 sfaturi pentru evitarea accidentarii dronei

Publicat de pe data de 19. 08. 2020., 07:15:35

  • Distribuie:

Zborul in siguranta, cunoasterea limitelor si intelegerea modului in care functioneaza drona dvs. sunt aspecte esentiale atunci cand faceti fotografii sau videoclipuri aeriene. In calitate de pasionat al dronelor, am vazut o gramada de videoclipuri tip „drone fails” pe YouTube, multe dintre acestea avand rezultate ingrozitoare, ca sa nu mai vorbim despre costul acestor accidente. Majoritatea acestor accidente ar fi putut fi evitate luand cateva masuri simple de siguranta.

 

Aceste 15 sfaturi pot fi aplicate pentru Mavic Pro, Spark, Mini si orice alta drona. Este mai bine sa fii prudent decat sa-ti para rau! Si mai bine le inveti asa, decat pe calea cea grea.


1.      Inainte de a zbura, practicati in simulatorul DJI GO! Va recomand sa faceti acest lucru cel putin doua ore. Obisnuieste-te cu controalele si acorda o atentie deosebita directiei in care este indreptata drona. Daca nasul este indreptat spre tine, se va deplasa spre dreapta cand te astepti sa se deplaseze spre stanga. Ca atare, este o idee buna sa zbori cu nasul orientat in alta directie.

2.      Cititi de doua ori manualul de utilizare! L-am descarcat de pe site-ul oficial al DJI si l-am imprimat.

3.      La inceput, nu zburati peste 30-40 m si obisnuitiva cu controalele. Nu va incurcati cu camera si nu va ganditi la imagini. In calitate de fotograf avid, ignorarea camerei a fost dificila, dar cel mai important lucru atunci cand incepeti este sa invatati sa controlati drona. 

4.      Exersati folosirea functiei Return to Home. Cititi sectiunea din manual despre cum functioneaza, apasati indelung pe butonul „H” si vedeti cum functioneaza. Veti avea nevoie de semnal GPS inainte de decolare pentru functionarea functiei si verificati aparitia unui „H” verde pe harta. 

5.      Setati altitudinea Return to Home la peste 100 m (eu o am la 150 m) in DJI GO pentru a va asigura ca drona nu va lovi niciun copac sau cladire in drum spre casa. De asemenea, recomand sa setati o distanta maxima si o altitudine mai mica decat valoarea maxima permisa pentru ambele. S-ar putea sa fiti tentat sa va impingeti drona la limita, dar acest lucru poate fi inutil riscant. Pastrati-va drona in linia vizuala pentru a evita potentialele coliziuni.



6.      Atentie la cablurile electrice, fire si ramurile copacilor in timpul zborului. Senzorii de evitare a obstacolelor nu pot detecta obiecte subtiri, asa ca va trebui sa le evitati singur. Mai ales in timpul primelor zboruri, este bine sa fii insotit de un prieten care poate fi cu ochii pe drona, astfel incat sa te poti concentra pe ecranul smartphone-ului. Doua perechi de ochi sunt intotdeauna mai bune decat unul! 

7.      Cand decolati, utilizati functia de decolare automata si apoi lasati drona sa planeze la 1 m aproximativ 30 de secunde. Acest lucru ajuta la incalzirea bateriei si, daca bateria are probleme, le veti observa in timp ce planeaza. In plus, este mai bine sa se prabuseasca de la 1 m deasupra solului decat de la 100 m. 

8.      In timpul perioadelor reci cand temperaturile exterioare scad sub 10 ° Celsius, porniti rotorii si lasati bateria sa se incalzeasca pana cand temperatura acesteia ajunge la peste 25 ° C. Puteti verifica temperatura bateriei in DJI GO. 

9.      Nu zburati cu spatele sau evitati acest lucru pe cat posibil. Chiar si cu senzorii P4P de evitare a obsacolelor din spate, asa cum am mentionat anterior, drona nu va identifica obstacole subtiri precum cabluri sau ramuri de copaci. 


 

10.      In cazul in care nu ati prins inca ideea, nu va bazati pe senzorii de obstacole. Desi pot fi salvatori de viata in anumite situatii, ei nu detecteaza totul si nu vor functiona la lumina scazuta. 

11.      Nu zburati in zonele cu interferente puternice (cum ar fi in jurul obiectelor metalice mari) si nu decolati sub liniile de inalta tensiune. 

12.      Orice ai face, nu trageti ambele butoane de control in colturile interioare sau exterioare. Acest lucru opreste motoarele in aer, daca sunt mentinute mai mult de cateva secunde! Este o functie de siguranta si ar trebui sa fie utilizata numai in cazul in care sunteti pe punctul de a accidenta drona. Aceasta combinatie a stick-urilor, cunoscuta sub numele de Combination Stick Command sau CSC, functioneaza cu Phantom 3 si Phantom 4 care ruleaza versiuni mai vechi de firmware. Versiunile si produsele recente de firmware au modificat comenzile de oprire de urgenta. Cu toate acestea, cititi despre oprirea de urgenta a motorului din manualul de utilizare al dronei.

13.      Evitati sa zburati cand este vant. Orice drona mica este instabila in vant, iar dronele DJI nu iau in calcul viteza vantului atunci cand calculeaza timpul necesar pentru a se intoarce acasa. Asadar, daca sunteti departe, este posibil sa nu puteti sa intoarceti la punctul pornire la timp, daca vanturile sunt puternice. Pentru a masura viteza vantului, puteti cumpara un anemometru cu 30-40 dolari (120-170 lei). 

14.      Anumite specii de pasari sunt perturbate de drone. Unele chiar incearca sa-si apere teritoriul atacand dronele. YouTube-ul este plin de videoclipuri in care se poate observa acest lucru, cazuri in care pilotii au intampinat atitudini ostile din partea pescarusilor sau rapitorilor, care au rezultat in situatii nefericite pentru drone. Asadar, nu zburati in apropierea grupurilor mari de pasari si faceti tot posibilul sa evitati deranjarea acestora. 

15.      La fel ca in aviatia comerciala, decolarile si aterizarile sunt cele mai predispuse la risc. In special atunci cand aterizati, asigurati-va ca locul dvs. de aterizare este relativ egal si lipsit de obstacole. Fiti atenti la zonele cu vant si constienti la faptul ca drona s-ar putea sa fie usor inpinsa de vant in acea directie cand incercati sa efectuati aterizarea. Si daca credeti ca trebuie sa aterizati pe nisip sau o balta de apa, nu o faceti! Cel mai bine este sa prindeti drona in mana, desi este umpic riscant pentru pilotii noi. Cauta cateva tutoriale pe YouTube inainte de a incerca acest lucru singur.


Deci, acestea sunt sfaturile de baza pe care le-am invatat din experienta mea de zbor. In niciun caz nu sunt singurele lucruri pe care trebuie sa le stiti pentru a deveni un pilot profesionist, insa este un inceput bun. 



Cum sa faceti drona sa zboare in cerc

Actualizarea DJI Fly a imbunatatit afisajul bateriei si controlul gimbalului


👉 Magazin - Dronshop.ro 👈




Articole legate


Articole recomandate


Categorii


Etichete


DJI Oradea ARSDJI Oradea EnterpriseDJI Oradea Agricultura

K-Index

K-Index