ARTICOL DESPRE NOUL REGULAMENT AL DRONELOR IN UNIUNEA EUROPEANA - PARTEA II | Lumea Dronelor
ARTICOL DESPRE NOUL REGULAMENT AL DRONELOR IN UNIUNEA EUROPEANA - PARTEA II

ARTICOL DESPRE NOUL REGULAMENT AL DRONELOR IN UNIUNEA EUROPEANA - PARTEA II

Publicat de pe data de 19. 04. 2020., 05:57:02

  • Distribuie:


Va prezentam noile reglementari care au aparut in UE si care permit reguli uniforme in ceea ce priveste utilizarea dronelor pe plan profesional si pentru recreere deasemenea. In articolele noastre, prezentam pe scurt si tematic cele mai importante criterii ale regulamentului.



II. Principalele categorii de sisteme de vehicule aeriene fara pilot


UAS (sistem de aeronave fara pilot) este o prescurtare comuna pentru vehiculele aeriene fara pilot. Aceasta include vehicule aeriene fara echipaj si echipamente care il controleaza de la distanta.

De la 1 iulie 2020, operatiunile UAS vor fi clasificate drept „deschise”, „speciale” sau „autorizate” in conformitate cu specificatiile si cerintele detaliate. Prin urmare, este important sa stim ca nu numai un anumit dispozitiv intra intr-o anumita categorie care va guverna utilizarea acestuia, dar si clasificarea trebuie sa tina cont de evaluarea dispozitivul si a zborul efectuat cu acesta (de exemplu locatia, altitudinea, „marfa”).

 

 

In cazul sistemelor cu risc scazut si categorie deschisa, care nu pun in pericol sanatatea si siguranta persoanelor, animalelor de companie sau a bunurilor atunci cand sunt utilizate asa cum este prevazut, regulamentul exclude utilizarea procedurilor clasice de conformitate a traficului aerian. Categoria deschisa a fost marcata „A” si in cadrul celorlalte trei categorii - „A1”, „A2” si „A3” - sunt cunoscute prin regulament. Operatiunile UAS din categoria „de risc” mai mare vor necesita o licenta de operare sau o declaratie a operatorului daca sunt indeplinite conditiile relevante.


Categoria speciala este marcata „B” in regulament. Operatiunile din categoria „licentiate” vor fi supuse unor conditii stricte in conformitate cu noile reguli, certificate prevazute in Regulamentul „945” si, daca este cazul, vor fi necesare licente de pilotare la distanta. In special, o operatiune este considerata a fi supusa autorizarii daca de se desfasoara peste o multime de oameni sau implica transportul de persoane sau de marfuri periculoase.

Normele detaliate ale fiecarei categorii, precum si conditiile de calificare sunt descrise in articolul urmator.


Acest articol este o continuare a serie NOUL REGULAMENT AL DRONELOR IN UNIUNEA EUROPEANA Vezi prima parte



Articole legate


Articole recomandate


Categorii


Etichete


DJI Oradea ARSDJI Oradea EnterpriseDJI Oradea Agricultura

K-Index

K-Index