CRASAR foloseste drona Parrot in misiunile de salvare - Partea II | Lumea Dronelor
CRASAR foloseste drona Parrot in misiunile de salvare - Partea II

CRASAR foloseste drona Parrot in misiunile de salvare - Partea II

Publicat de pe data de 23. 04. 2020., 18:21:26

  • Distribuie:

Care sunt avantajele mai putin cunoscute ale utilizarii dronei in operatiunile de siguranta publica? 

Dr. Robin Murphy: A activat grupuri si agentii din zonele rurale ale tarii. In judetul Mesa - Grand Junction, Colorado – s-a facut un studiu care a explicat ca un elicopter, ar costa in jur de 3.000 de dolari pe ora in loc de 25 de dolari pe ora pentru un sistem aerian fara pilot. Pretul foarte mic al unei drone reprezinta oportunitati mari. In mod normal, cand vedeti roboti utilizati la dezastre naturale, se datoreaza faptului ca ofera solurii care nu ar putea fi realizate in alt mod. Utilizarea UAS profesionala nu a inceput in acest fel. In schimb, au fost introduse ca furnizand solutii pe care altfel agentiile nu si le-ar putea permite. Acum, insa, sunt mult mai capabili decat sistemele cu echipaj. Cu un sistem personalizat, nu puteti face lucrurile atat de rapid, la fel de eficient din punct de vedere al costurilor si cu acelasi grad de rezolutie pe care il puteti face cu micile UAS-uri de astazi. Ele zboara in interior si foarte aproape de structuri, pe care elicopterele nu le pot face.



Care sunt cele mai frecvente aplicatii pentru ANAFI Thermal in siguranta publica si sitatiile de urgenta? 

David Merrick: “Cea mai obisnuita aplicatie este ceea ce numim constientizare situationala. Acesta necesita foarte putin automatizari si aproape nici o procesare a imaginilor. Poate fi realizata in direct, privind ecranul sau doar inregistrand videoclipuri. Nu sunt necesare foarte multe expertize tehnice pentru analiza datelor sau ceva de genul acesta. Trebuie sa fie ceva usor si rapid de utilizat. A doua aplicatie cea mai obisnuita ar fi aplicatia de mapare sau modelarea 3D, care ar putea fi realizate in cazul unui accident sau pentru urmarirea tornadelor. In mod obisnuit, veti vedea ca este realizat de un alt grup de oameni cu o experienta tehnica putin mai mare. Pompierii vor fi in mare parte avantajati pentru cat de multa vizibilate poate oferi o drona.”


Este drona pilotata manual? Sau este ajutata de automatizarea si software-ul integrat de la ANAFI Thermal in timpul misiunilor?

David Merrick: „Variaza in functie de cerintele pentru incident. Noi prefer sa zboara manual ori de cate ori este posibil, dar pentru cautari pe o suprafata larga si lucruri de genul acesta, vom depinde de Pix4Dcapture si de alte programe software pentru a zbura automat.”


Justin Adams: „Functia „orbit” este foarte utila daca incercati sa faceti un punct reper intr-o anumita locatie. Posibilitatea de a face panoramele din diferite perspective este foarte utila intr-un scenariu de evaluare a daunelor. Este foarte benefic sa fii capabil sa oferi acele optiuni imagistice, precum si 360 de vizualizari pentru echipa ta.

Deci, optiunile preconstruite, precum si integrarea cu Pix4D, sunt lucruri care sunt foarte utile in multe situatii. Iar cand efectuam zboruri autonome, Pix4Dcapture este foarte benefic pentru ca se realizeaza zboruri autonome pentru misiuni de cartografiere.

Componenta planului de zbor din FreeFlight, ofera flexibilitate, asta fiind un avantaj. Cand avem o locatie pe care vrem sa o vizualizam, in special atunci cand folosim un punct de reper, putem arunca un „ac” si spunem ca vreau sa ma uit la X, Y și Z de-a lungul acestui traseu.”



Cum se utilizeaza senzorul FLIR al ANAFI Thermal in misiunile de siguranta publica? 

David Merrick: “Pompierii adora FLIRUL, deoarece dezvaluie problemele inainte sa fie vizibile in orice alt mod. Cu siguranta, focul se afiseaza usor prin imagini termice, de exemplu o cladire cu un acoperis plat a luat foc, iar pompierii sunt nevoiti sa urce pe acel acoperis, viata lor fiind pusa in pericol. Ceea ce puteti vedea efectiv cu FLIR-ul poate ajuta foarte mult planificarea si siguranta. Puteti vedea daca acoperisul este fierbinte si daca aveti probleme potentiale de siguranta care nu sunt vizibile cu ochiul liber.

In interventiile nocturne, exista avantaje uriase cu FLIR. Puteti vedea literalmente in intuneric si, chiar daca nu obtineti o diferentiere termica mare intre tinte si fundal, puteti totusi sa navigati drone in intuneric.”



Cum decideti ce drone sa utilizati cand raspundeti la un incident? 

David Merrick: “Nu suntem niciodata in totalitate siguri de ce vom avea nevoie, mai ales daca este vorba despre o calamitate sau un uragan. Exista incertitudini cu privire la ce solicitari de misiuni vor fi, care va fi terenul si tot ceea ce avem de gand sa facem. Asadar, aducem mai multe instrumente aeronave mari, aeronave mici, multi-rotori, aripa fixa, FLIR, senzori de culoare, capabili de orice vreme si multe altele.” 

Justin Adams: “Chiar si pentru o aplicatie standard, cum ar fi maparea, trebuie sa fim pregatiti. Pentru suprafete mai mari, David a folosit DISCO Parrot.”

David Merrick: “Folosim DISCO pentru recunoasterea pe distante lungi, in primul rand. Plajele sunt cazul clasic. Putem vedea un drum lung in ambele directii, iar DISCO are un timp de zbor de 45 de minute. Puteti surprinde o distanta lunga in sus si inapoi si este excelent pentru a realiza foarte repede evaluarea a liniei de tarm. L-am folosit in aproape toate furtunile, inclusiv in uraganul Michael.

In conditii normale de vant, aripile fixe ofera mari avantaje in eficienta bateriei in comparatie cu multirotorul. Ridicarea este asigurata din punct de vedere aerodinamic si, de obicei, aveti un singur motor pentru a asigura tractiunea.” 


Vezi articol - CRASAR foloseste drona Parrot in misiunile de salvare - Partea I


Articole legate


Articole recomandate


Categorii


Etichete


DJI Oradea ARSDJI Oradea EnterpriseDJI Oradea Agricultura

K-Index

K-Index