CRASAR foloseste drona Parrot in misiunile de salvare - Partea I | Lumea Dronelor
CRASAR foloseste drona Parrot in misiunile de salvare - Partea I

CRASAR foloseste drona Parrot in misiunile de salvare - Partea I

Publicat de pe data de 23. 04. 2020., 10:37:53

  • Distribuie:

In urma uraganului Katrina din 2005, Centrul de cautare si salvare asistata de roboti (CRASAR) a introdus instrumente aeriene (drone), echipelor de cautare si salvare din Florida si Mississippi.



Aceste „jucarii” erau echipate cu camere de luat vederi si operate de experti, furnizand imagini valoroase care au ajutat echipele de salvare sa analizeze conditiile de inundatii si sa caute supravietuitori.


Pentru prima data sistemele aeriene fara pilot UAS au fost utilizate intr-o misiune de ajutor in urma unui dezastru natural. De atunci, industriile de drone comerciale si profesionale au inceput colaborarea , iar CRASAR a ajutat echipele de siguranta publica in salvarea vietiilor. In ultimele doua decenii, conducatorii, cum ar fi vicepresedintele CRASAR, Dr. Robin Murphy, presedintele CRASAR, Justin Adams, si secretarul executiv al CRASAR, David Merrick, au oferit cercetari valoroase, educationale, indrumare si sprijin la fata locului pentru agentii si echipe de interventii din intreaga lume. Munca lor ajuta generatiile viitoare sa se pregateasca pentru provocarile ce vor urma. Parrot a avut privilegiul de a-i intervieva pe doctorii Murphy, David Merrick si Justin Adams despre evolutia tehnologica a dronelor, aplicatiile actuale in domeniul sigurantei publice si caracteristicile pe care le considera esentiale in linia lor de lucru.



Care este istoria si misiunea Centrului pentru Cautare si Salvare Asistata de Roboti (CRASAR)? 


Dr. Robin Murphy: “CRASAR a inceput in 2001, chiar inainte de 11 septembrie. Acesta a fost initiat de unul dintre fostii mei studenti absolventi, John Blitch, care era manager de program DARPA, el se ocupa de proiectarea de sisteme cu dubla utilizare intre armata si stari de urgente. CRASAR lucreaza cu multe tipuri diferite de roboti, inclusiv sisteme solare, aeriene si marine. Misiunea noastra este de a pune acesti roboti si aceste solutii in mainile celor care raspund de singuranta noastra. Pentru a face acest lucru, facem multa colectare si analiza a datelor. Facem tot ce putem pentru a-i ajuta. David Merrick, Justin Adams si cu mine suntem cercetatori, dar atunci cand vine vorba de siguranta, primul si cel mai important rol al nostru este acela de a sprijini misiunea, nu de a o cerceta.”



Care sunt cele mai mari imbunatatiri pe care le-ati observat intre UAS din 2001 si o drona moderna, cum ar fi ANAFI Thermal? 


Dronele au evoluat dramatic de la fondarea CRASAR.

Dr. Robin Murphy:” Sisteme aeriene mici fara pilot, ceva pe care o singura persoana sau o echipa mica l-ar putea folosi, a aparut pentru prima data ca o solutie avansata la inceputul anilor 2000. In timp ce aceste tehnologii existau la acea vreme, ele erau inca destul de primitive. Cred ca prima mare descoperire pe care am vazut-o a fost cu cvadopterele. Cu toate acestea, cea mai recenta descoperire a fost reducerea dramatica a costurilor. Astazi, puteti obtine o platforma buna sub 3.000 USD ,chiar si sub S1.000. Adesea, departamentele decid ce pot si nu isi pot permite. Cealalta descoperire semnificativa a fost in capacitatea de utilizare. Nu exista niciun departament de politie, nici pompieri, nici manageri de urgenta, care ar dori sa isi “sacrifice” un membru din echipa pentru al antrena in utilizarea dronelor. “

David Merrick: “Pe masura ce preturile au scazut, tot mai multe agentii au reusit sa adopte noile metode, care implica utilizarea dronelor in stari de urgenta. Acum, se pot antrena persoane intr-o perioada relativ scurta de timp. Acum aceaste combinatii de costuri mai reduse si functionare mai simpla a permis aplicarea legii, sectiile de pompieri, echipele de gestionare a situatiilor de urgenta si multi oameni care sunt foarte implicati neavand destul timp sa invete lucruri noi, au posibilitatea de a folosi echipamentele cu drone si nu au nevoie de reantrenare pentru acestea.”


Care sunt avantajele mari pe care ANAFI Thermal? 



Justin Adams: “Primul lucru este flexibilitatea oferita. In lumea sigurantei publice, in multe cazuri trebuie sa cooperati si sa obtineri certificarile de lansare. Un exemplu recent; am avut un proiect in Arkansas. A fost un incendiu situat la o distanta mica de aeroport. Am putut sa scot ANAFI, sa-l lansez si sa fac o solutie de mapare, sa fac imagini, videoclipuri si evaluari interioare. Niciodata nu a trebuit sa sun pe nimeni de la Parrot. Cu dronele concurente, trebuie sa contactati producatorul, sa obtineti certificari, aprobari, sa introduceti un numar de serie ... toti acesti pasi dureaza mult timp. Si in parcurgerea acestui program, exista cerinte de date si preocupari inainte de a putea opera drona. Deci componenta nerestrictionata a platformei Parrot este un aspect important. De exemplu, daca David este chemat la o tornada din Pensacola, Florida, el nu va intampina restrictii cu privire la folosirea dronei, dar daca foloseste o drona concurenta, trebuie sa comunice cu producatorul de drone pentru a avea acces de zbor. 

Deci, din aceasta perspectiva, utilizarea fara restrictii a platformei Parrot este un castig semnificativ. 

Un alt factor important este gama de lucruri pe care le are platforma. Exista o multime de functionalitati si de procesare la bord. Sunt 360 de imagini, care au accesibilitatea si capacitatea de a fi procesate si furnizate in timp real.” 

David Merrick: “Cu Parrot, nu exista prea multa ingrijorare cu privire la securitatea datelor. Cu platforma ANAFI, datele raman la noi la nivel local, iar acesta este un avantaj fantastic. Datele nu sunt trimise in China sau in orice alta locatie.” 

Justin Adams: “In domeniul nostru, acesta este un mare avantaj pentru Parrot. Nu este o platforma bazata pe China. Departamentul Apararii, Departamentul de Stat si alte agentii au declarat clar ca nu puteti utiliza active care au sediul in China. Din partea subventiilor federale, nu puteti obtine finantare pentru utilizarea dronelor fabricate de o companie din China. Utilizarea datelor si confidentialitatea sunt ingrijorari tot mai mari, in special din partea fortelor de ordine.”


Ramaneti cu noi pentru a aflat cat mai multe detalii interesante despre CRASAR..

Articole legate


Articole recomandate


Categorii


Etichete


DJI Oradea ARSDJI Oradea EnterpriseDJI Oradea Agricultura

K-Index

K-Index