Cum a devenit DJI cea mai de succes companie de pe piata de drone? Iata povestea completa! | Lumea Dronelor
Cum a devenit DJI cea mai de succes companie de pe piata de drone? Iata povestea completa!

Cum a devenit DJI cea mai de succes companie de pe piata de drone? Iata povestea completa!

Publicat de pe data de 06. 05. 2020., 07:13:02

  • Distribuie:

Unul dintre cei mai bogati oameni din lumea tehnologiei, cu o valoare neta de 3,6 miliarde de dolari - este Frank Wang, primul miliardar din lume si fondatorul DJI. Drumul lui catre succes nu este foarte cunoscut, desi este o poveste foarte inspirationala care poate fi un exemplu pentru multi.



Totul a inceput cu un entuziasm urias!


Frank Wang a fost fermecat de lucrurile zburatoare de la o varsta frageda, iar in timpul liber i-a placut sa citeasca despre diverse modele de zbor si a visat la un gadget care sa il urmareasca cu o camera la bord. Apoi, la varsta de 16 ani, Frank a primit primul sau avion cu telecomanda, bucuria a fost foarte mare, desi a distrus-o intr-o o secunda.




Astazi, aceasta companie este deja principalul lider de piata, pe langa faptul ca este reprezentat de Ronin si Osmo Pocket, iar in ceea ce priveste camerele de actiune, Osmo este si produsul lor, dar acum ne vom ocupa exclusiv de compania DJI.


A continuat apoi sa studieze psihologia in Shanghai, urmand pasii tatalui sau, dar pasiunea lui pentru zbor nu a scazut, o mare parte din tinerete s-a ocupat de construirea diverselor modele, motiv pentru care a vrut sa studieze in aceasta directie, dar notele sale nu erau atat de bune pentru universitatile precum MIT sau Stanford.



Drept urmare, a absolvit Universitatea de Stat din China de Est si apoi Universitatea de Stiinte si Tehnologie din Hong Kong si, desi nu stia exact ce va deveni la vremea respectiva, a construit un elicopter cu telecomanda ca absolvent. 

In scopul realizarii proiectului, el a absentat unele clase, lucrand chiar si pana dimienata la 5. 

Insa cu o seara inainte de prezentare functia de plutire programata pe computerul de bord al elicopterului care a fost punctul central al proiectului s-a prabusit. Intr-un final tot a reusit sa remedieze problema si sa prezinte proiectul. Profesorul sau de robotica, Zexiang Li, l-a luat pe Frank sub aripile lui, care apoi a construit primul elicopter in miniatura din lume si care a ajuns aproape in varful Muntelui Everest. 


Wang si mentorul sau, Zexiang Li


A avut suficienta motivatie pentru a crea Da-Jiang Innovation Technology, sau asa cum o cunosc majoritatea oamenilor: DJI.


DJI a fost fondata de patru persoane: Jinying Chen, Zhihui Lu, Chuqiang Chen si Frank Wang. Totul a inceput in 2006, cand Frank a fondat versiunea initiala a DJI la Universitatea de Stiinte din Hong Kong, chiar la subsolul institutiei. 

Toti membrii au sacrificat mult timp pentru DJI, de exemplu, cel mai tanar membru al echipei, Zhihui Lu, si-a inchis propria companie si a economisit 100 de dolari, in timp ce Chen a fost amendat cu peste 1,2 milioane de dolari pentru abandonarea unui contract de 3 ani. 


Ca pas urmator, au parasit sediul universitatii si au plecat spre Shenzhen, sau orasul care a devenit drept inima productiei, iar intreaga companie a fost finantata de Frank prin ofertele ramase din bursele sale universitare. Intre timp, Frank a publicat pe internet un videoclip despre elicopterul construit la universitate si acesta a fost cumparat cu un echivalent mai mult de 2 milioane de forinti - amintim, ca a construit-o cu aproximativ 600 de mii de forinti, deci putem vorbi despre un profit generos.


Dupa vanzarile modelului, a existat deja un buget genos de bani pentru angajari. Pana la sfarsitul anului 2006, compania vanduse 20 de controllere pe luna, iar un bun prieten al familiei lui Frank, Lu Di, ajutase DJI cu o suma echivalenta a 26,5 milioane de forinti.


In 2008, cand primele drone oficiale DJI au inceput sa se contureze, din echipa oficiala de patru persoane a ramas doar Frank. Productia de controllere mai avansata a inceput, de exemplu, modelele de noua generatie aveau deja functionalitate cu pilot automat, iar costurile de productie au fost reduse la mai putin de un sfert pana in 2011, ceea ce a fost din nou un pas imens.


Dupa aceasta a luat nastere filiala DJI America de Nord, cu Colin Guinn, iar obiectivul acestei divizii era productia in masa. In anul urmator, DJI avea deja un pachet complet de drone, ceea ce inseamna ca aveau elice, software, un stabilizator de camera si o telecomanda. 

In 2013, urmatorul capitol al DJI a dat startul odata cu prima serie Phantom, primul quadcopter preasamblat, care in plus, putea fi folosit chiat dupa despachetare.


Prima drona Phantom a adus adevaratul succes pentru DJI


Poate parea ciudat, dar retineti ca au fost momente in care o drone a avut tendinta de a se prabusi dupa primul impact? DJI a intels problema si a remediat-o. Si care a fost rezultatul acestui lucru? Cea mai bine vanduta drona al companiei la acea vreme, ceea ce a adus triumful absolut pe piata.


DJI avanseaza repede si incearca sa devina liderul pietei de drone, apar Mavic Pro si Spark. 


Spark și Mavic Pro


In mai 2013, a avut loc o alta etapa, care poate fi considerata semnificativa, deoarece DJI a cumparat partea lui Colin Guinn din cadrul companiei, care ulterior a insemnat nimic altceva decat toate veniturile accumulate intrau in sediul chinez, iar profitul la finalul anului a fost de 130 de milioane de dolari.

Pana in 2014, DJI a valorat pe piata 1,6 miliarde de dolari, iar anul s-a incheiat cu venituri de 500 de milioane de dolari. Cu toate acestea, un salt atat de mare intr-un an nu poate fi considerat deloc intamplator. 

In fiecare an, intre 2009 si 2014, rata vanzarilor companiei s-a triplat si chiar a fost quadruplicate. Pana cand nu au inceput sa apara primii adversari, DJI nu a schimbat durata de 10 minute de zbor a dronei Gigasic Phantom, dar ulterior a fost actualizata la 28 de minute. Camera incorporata a aparut si ea. 

Dupa succesul seriei Phantom si Mavic Pro care au fost lansate in 2016, a aparut drona Spark in 2017.

La inceput, DJI a folosit camere GoPro, dar de-a lungul timpului, au profitat deja de propriile lor dezvoltari, ba mai mult, GoPro a fost testat si pe piata de drone, dar nu cu prea mult succes. Mai mult, DJI a concurat chiar si cu Osmo in camerele de actiune!



In concluzie lucrul cel mai important chiar si pentru DJI era ca avea centrele de productie foarte aproape de sediul central, deci acestia sunt capabili sa testeze dupa-amiaza o drona asamblata in aceeasi zi dimineata. Care a fost motivul succesului si de ce se bucura astazi de un astfel de avantaj pe piata? In afara de sediul mentionat mai sus, au avut preturi excelente pentru dispozitive si au fost primii care au inceput sa vanda drone preasamblate.


Insa cel mai important atu este Frank Wang, fara el nu ar fi existat compania. Fara exagerare, putem vorbi despre un individ inspirator care nu s-a dat batut si a reformat lumea dintr-o sala universitara. 


Articole legate


Articole recomandate


Categorii


Etichete


DJI Oradea ARSDJI Oradea EnterpriseDJI Oradea Agricultura

K-Index

K-Index