Cum a devenit DJI cea mai de succes companie pe piata de drone? | Lumea Dronelor
Cum a devenit DJI cea mai de succes companie pe piata de drone?

Cum a devenit DJI cea mai de succes companie pe piata de drone?

Publicat de pe data de 20. 02. 2020., 12:48:03

  • Distribuie:

Unul dintre cei mai bogati oameni din lumea tehnologiei, cu o valoare neta de 3,6 miliarde de dolari – este Frank Wang, fondatorul DJI, primul miliardar din lume datorita dronelor. Drumul catre succes este cunoscut de putini, desi este o poveste extrem de inspirata despre renumitul producator chinez si despre Frank insusi, care va fi un exemplu pentru multi.


Totul a inceput cu un student entuziasmat


Frank Wang era fascinat de lucrurile zburatoare de la o varsta foarte frageda, iar in timpul liber ii placea sa citeasca despre diverse modele de avioane si a visat despre un gadget cu o camera la bord, pe care sa-l poata urmari. La varsta de 16 ani, Frank a primit primul sau avion cu telecomanda, a fost o bucurie imensa pentru el, desi l-a accidentat in foarte scurt timp.


In prezent, aceasta companie este liderul pe piata de drone. Ei sunt prezenti si pe piata de stabilizatoare, cu seriile Ronin, si pe piata de camere cu Osmo Pocket, respectiv cu Osmo Action, ultimul fiind camera de actiune. Dar acum ne vom ocupa exclusiv cu segmentul de drone DJI.


A inceput sa studieze psihologia la Shanghai, urmandu-l pe tatal sau, dar pasiunea sa pentru avioane nu a trecut. Tineretea si-a petrecut-o construind diferite modele de avioane, acesta fiind si motivul dorintei sale de a invata mai departe in acest domeniu. Dar notele nu ii erau destul de bune pentru a intra la o facultate precum MIT sau Stanford.



Drept urmare, a ajuns la Universitatea de Stat din China de Est, apoi la Universitatea de Stiințe si Tehnologie din Hong Kong, desi nu stia la vremea aceea ce va deveni in cele din urma. In ultimul an de facultate a construit un elicopter cu telecomanda, dupa care a decis ca aste este cu ce ar vrea sa se ocupe in viitor.


El a sacrificat totul pentru proiectul sau: lipsea de la cursuri si statea treaz pana la ora 5 dimineata doar pentru a putea finaliza proiectul. Functia de plutire programata in computerul de bord al elicopterului, elementul principal al proiectului, a dat gres chiar cu o seara inainte de prezentare – dar in cele din urma a reusit sa termine proicetul la timp.


Profesorul sau de robotica, Zexiang Li, l-a luat sub aripa sa pe Frank, care dupa acestea a construit primul mini elicopter care aproape a ajuns la varful lui Mount Everest. Aceasta motivatie i-a fost suficienta pentru a crea compania Da-Jiang Innovation Technology sau, asa cum este cunoscuta de marea majoritate, DJI.



Inceputurile DJI si primul succes: Phantom


DJI a inceput cu patru persoane: Jinying Chen, Zhihui Lu, Chuqiang Chen si Frank Wang. Totul a inceput in 2006, cand Frank a fondat versiunea initiala a DJI la Universitatea de Stiinte din Hong Kong, in depozitul institutiei. Aproape toti patru si-au sacrificat existenta in beneficiul DJI, de exemplu cel mai tanar membru al echipei, Zhihui Lu, si-a inchis propria companie mica si s-a alaturat cu cei 100 de dolari economisiti, in timp ce Chent a fost amendat cu peste 3500 de euro pentru intreruperea unui contract de 3 ani cu plecarea sa.


Ca pasul urmator, si-au parasit sediul din universitate si s-au mutat in Shenzhen, orasul fabricilor. Toata actiunea a fost finantata de Frank, din restul bursei sale universitare. Intre timp, Frank a postat pe Internet un videoclip cu un elicopter construit in campus, care a si fost cumparat cu mai mult de 6000 de euro. Ca si comparatie elicopterul a fost construit din aproximativ 1800 de euro, deci putem vorbi de profit foarte frumos.


Dupa vanzarea modelului, compania a avut in sfarsit destui bani pentru a-si plati personalul. Pana la sfarsitul anului 2006, compania vindea lunar 20 de controlere, iar Lu Di, un bun prieten al familiei lui Frank, a ajutat compania DJI cu 81 de mii de euro.



Saritura mare a fost in 2008, cand primele drone oficiale DJI au inceput sa se formeze, dar din echipa originala a mai ramas doar Frank. Productia de controlere mai avansate a inceput, modelele de noua generatie oferind deja functionalitate cu pilot automat, iar costurile de fabricatie au fost reduse la mai putin de un sfert pana in 2011, o imbunatatire extraordinara.


Dupa asta s-a nascut filiala DJI North America, cu ajutorul lui Colin Guinn, cu scopul de a vinde in masa pe piata. Pe anul urmator, DJI avea deja un set complet de drone, incluzand: elice, software, sasiu, stabilizator de camera si telecomanda. In 2013, urmatorul capitol al DJI a luat startul odata cu primul Phantom. Primul quadcopter preconfigurat cu care se putea zbura in mai putin de o ora de la despachetare – si nu se distrugea la prima accidentare.


Acestea din urma pot parea ciudate, dar trebuie stiut ca au fost perioade in care o drona a avut tendinta de a se distruge complet dupa primul impact, astfel incat DJI a inovat si pe acest teritoriu. Si care a fost rezultatul acestui lucru? Drona cea mai vanduta al companiei la acea vreme, cu foarte putin marketing, a oferit companiei un triumf absolut pe piata.



DJI avanseasa pe postul de lider pe piata de drone, cu aparitia lui Mavic Pro si Spark

In mai 2013, a existat o alta etapa considerata semnificativa, cu achizitionare intregii parti al lui Colin Guinn din companie de catre DJI. Aceasta insemnand, ulterior, ca toate veniturile s-au mutat la sediul chinez. Rezultatul acetuia fiind 130 de milioane de dolari pana la sfarsitul anului.


In 2014, dupa o runda de investitii, numele DJI a ajuns la 1,6 miliarde de dolari si a inchis anul cu un venit de 500 de milioane de dolari. Un salt de o asemenea amploare intr-un an nu poate fi trecut cu vederea, adica putem spune ca pana atunci compania a ajuns deja la apogeu.


Intre 2009 si 2014 vanzarile companiei s-au triplat, sau chiar quadruplicat, in fiecare an. Iar pe masura ce concurenta a inceput sa apara, DJI nu a luat-o mai incet, chiar din contra. Cele 10 minute de zbor al dronei Phantom, considerate un succes gigantic atunci, au fost imbunatatite la 28 de minute si drona modernizata constant, pana cand a aparut si primul model cu camera incorporata.



In acest timp, piata de drone pentru hobby era deja infometata pentru ceva delicios, dar nu exista un produs pe piata care sa fie potrivit pentru ei. DJI a vazut aceasta gaura in piata, iar dupa succesul seriei Phantom, a lansat in 2016 Mavic Pro, apoi Spark in 2017. Au reusit sa obtina succes, deoarece concurenta practic a disparut, datorita avantajului urias fata de toate companiile concurente.



Initial, DJI a folosit camere GoPro, dar de-a lungul timpului au inceput sa-si dezvolte propriile camere. Ba chiar mai mult, cu Seria Osmo, DJI a devenit concurenta pentru GoPro pe piata camerelor de actiune.


Pentru ce isi datoreaza DJI titlul de cea mai de succes companie

De ce se bucura astazi de un astfel de avantaj pe piata echipa chineza? Au gasit niste gauri pe piata, au setat corect preturile pentru produsele lor si au fost primii care au inceput sa vanda drone care au fost preasamblate si puteau fi utilizate in cateva clipe.


Si desigur Frank Wang. Fara el toate acestea nu s-ar fi putut intampla. Fara exagerare, putem vorbi despre un individ inspirat, care si-a tarat ideile prin foc si apa si a reformat lumea incepand intr-o camera de camin. De fapt, povestea de succes a DJI nu poate fi conturata fara Frank. Pentru a inchide articolul cu o paralela: putem vorbi despre un geniu visator cel putin la fel de mare ca Steve Jobs pentru piata de telefonie mobila si laptop.

Articole legate


Articole recomandate


Categorii


Etichete


DJI Oradea ARSDJI Oradea EnterpriseDJI Oradea Agricultura

K-Index

K-Index