De ce are nevoie astazi o companie pentru a intra in sfera dronelor hobby? | Lumea Dronelor
De ce are nevoie astazi o companie pentru a intra in sfera dronelor hobby?

De ce are nevoie astazi o companie pentru a intra in sfera dronelor hobby?

Publicat de pe data de 23. 06. 2020., 08:01:50

  • Distribuie:

Subiectul care cuprinde utilizatorii de drone pentru hobby a devenit un subiect des intalnit la noi, intrucat ne dorim cu adevarat ca aceasta comunitate sa infloreasca. Cu toate acestea, acest lucru necesita, fara indoiala, mai multi jucatori pe piata. In prezent, DJI se afla pe tronul sferei, insa, in "Urzeala Dronelor" (haha), nu de mult a intrat cu forta si Autel, care s-au reprezentat si pana acum, insa drona 8K a reusit sa socheze efectiv piata. Iar placuta suprindere a publicului a fost mai departe accentuata de Skydio cu drona Skydio 2.


Totusi, subiectul apare involuntar intr-o multime de stiri si articole: unde sunt noii jucatori de pe piata? Ei bine, nu vom intra in asta acum, vom face un pas inapoi pentru a analiza de ce este cu adevarat nevoie ca un utilizator sa intre in aceasta sfera.


Interesant este ca acum un an, poate chiar am fi facut o astfel de afirmatie razand, dar acum putem spune cu siguranta: nu e deloc mai dificil sa iesi in evidenta acum, decat inainte.


Cu ani in urma, era inca clar ca DJI va ucide concurenta cu preturile si produsele sale exceptionale, cu asta nimicind de exemplu duo-ul Parrot-Yuneec.


Subiectul a aparut acum in redactia noastra, in principal, deoarece au aparut recent stiri conform carora Olympus, renumit pentru camerele sale de filmare, incerca sa intre in industria dronelor, ceea ce este cu siguranta o schimbare accentuata fata de portofoliul lor anterior, dar cumva aceasta intrare nu ne-a provocat indoieli - cu ani in urma am fi avut mai multe preocupari.





Piata si cerintele s-au schimbat definitiv: oamenii s-au saturat de dominanta DJI, dar deoarece pe langa ei, Skydio 2 si DJI Autel Evo 2 au venit cu inovatii foarte evidente, ceea ce DJI de mult nu a mai facut (pe langa Mavic Mini, care desi a fost o inovatie pentru DJI, nu se compara cu acestea), e clar ca DJI ocupa tronul din motive diferite. Pentru ca din acest punct de vedere, Skydio 2 si Autel Evo 2 au prezentat mai mult curaj.


Desigur, ne putem gandi "Ce ne intereseaza pe noi dorinta publicului?". Insa dorinta acestora este cea mai importanta, iarasi DJI pare sa fie deja considerata o companie care se complace in confortul deja stabilit, fara nevoia unor noi inovatii, dorite si cerute de consumatori.


Deci drumul spre public e unul clar si drept, fiind nevoie de un singur lucru: o intoarcere brusca care sa te scoata din tipar.


Acest lucru se poate face bine, dar si divizibil - acesta include drona Mavic Mini, care a devenit o mica drona frenetica, dar chinezii au suprins cu adevarat publicul, care de altfel astepta o aeronava mai serioasa.




Lucrurile pot fi abordate dupa modelul celor de la Autel Evo II. Au venit, au vazut, au anuntat o drona hobby 8K si la revedere! Fara complicatii, a existat o singura declaratie, urmata de un anunt oficial al producatorului dupa o zi.


Atunci de ce oare, daca este evident, pana si din punct de vedere obiectiv, simplicitatea patrunderii in industria dronelor, ca de aceasta ocazie nu profita nicio companie? Aceasta intrebare poate fi conectata din nou la discutia anterioara, conform careia sfera acestui hobby nu a explodad in aceeasi masura, in care se astepta toata lumea .


Nu ma intelegeti gresit, a explodat, insa a fost rapid inlocuit cu popularitatea dronelor menite pentru scopuri profesionale si agricultura. Acesta ar putea fi motivul pentru care companiile s-au retras, cel putin temporar.




Pana la urma, daca ne gandim logic, formula nu este dificila: de ce ar merita din punct de vedere comercial ca cineva sa investeasca intr-o linie A daca exista o linie B langa ea, care e evident mai profitabila si fiabila? Nu este nevoie de mult timp pentru a gasi raspunsul: nu merita.


Exista exceptii, desigur, si ele sunt cele pe care le putem iubi foarte mult pentru deciziile lor riscante. Ei sunt cei care vad potentialul in aeronavele hobby, poate cu intentia de a-si modela viziunea intr-o directie si de aceea fac acest lucru cu un fel de inovatie.


Ce s-ar intamla daca ai incerca azi un GoPro cu o drona? Ei bine, din start nu ar introduce una noua, deoarece ultima incercare a lor cu drona Karma a fost una atat de dezamagitoare incat nici pana in ziua de astazi nu au reusit sa isi refaca renumele. Noi totusi ne jucam cu aceasta idee, mai ales ca la momentul de fata s-a schimbat aspectul si caracterul industriei, si ce s-ar intampla daca ar incerca sa revina pe piata.



Ei bine, este garantat ca de data asta vor incepe mult mai realist. Desi nu pot fi invinuiti ca, la acel moment, a fost proiectata Karma, mentalitatea pe atunci fiind in raport cu ceea ce DJI deja crease, "daca ei pot, putem si noi" - cine ar fi crezut oare ca nu mai este loc langa DJI.


In plus, s-ar putea ca o camera GoPro destinata exlusiv utilizarii pentru drone sa mearga mai bine decat ne-am imagina noi acum. In final, ideea de baza este crearea unui produs sau a unei caracteristici remarcabile.


Fiind acest lucru reprezentat chiar si de o camera exceptional de puternica, sau o functie nemaiintalnita, cel putin nu la o calitate atat de inalta sau pur si simplu ceva diferit ce nu a mai fost vazut vreodata. De altfel, acest lucru poate fi realizat in diverse moduri mai simpliste decat reinventarea rotii, cum ar fi punerea pe piata a unei drone de o performanta inalta, la un pret accesibil.



Toate acestea, insa, sunt limitate de doua lucruri: numere si posibilitatea de esec. Aceasta din urma a fost deja punctata; e greu sa intri ca si companie novice in sfera dronelor hobby, cand piata este dominata de dronele folosite in scopuri profesionale, iarasi curajul nu este un atribut tocmai prezent printre companiile existente. Investitorii vor sa vada numere, bani si profitabilitate, nelasand astfel sanse pentru risc.


Si numerele, ei bine ... cate companii, atatea strategii de afaceri. Din pacate (sau nu?) nu vedem portofelele diferitelor companii, foile de calcul Excel, deci ar fi si pacat sa desemnam o formula unificata pentru toata piata; pana la urma, nici nu ar trebui sa fie permis. Un lucru este sigur: valoarea finala ar trebui sa prezinte un "+", altfel decizia de afaceri luata a fost clar una proasta.


Cu toate acestea, speram ca pasul urmator in zona hobby-lui sa fie facuta mai devreme decat este preconizat, deoarece cu siguranta va veni, dar intrebarea este sub ce forma? Daca o noua concurenta va aparea pe piata, atunci toate cele mentionate mai sus nu vor fi doar preconizatii ci realitatea in sine. Daca Autel a reusit sa zguduie putin pamantul, atunci si altii vor reusi. Trebuie sa reuseasca.

Articole legate


Articole recomandate


Categorii


Etichete


DJI Oradea ARSDJI Oradea EnterpriseDJI Oradea Agricultura

K-Index

K-Index