Dronele ar putea utiliza curand retelele de transport pentru a economisi energie | Lumea Dronelor
Dronele ar putea utiliza curand retelele de transport pentru a economisi energie

Dronele ar putea utiliza curand retelele de transport pentru a economisi energie

Publicat de pe data de 24. 06. 2020., 19:00:44

  • Distribuie:

Cercetatorii de la Universitatea Stanford lucreaza la noi modalitati prin care drone pot transporta marfuri in zonele urbane, folosind retele de transport actuale, cum ar fi autobuzele. Aceasta posibilitate pentru livrarile cu drone le-am putea vedea chiar mai repede in timp ce abordam una dintre cele mai mari probleme cu care se confrunta dronele.


Cercetatorii de la Stanford se uita la modalitati de remediere a problemelor mari pe care le au dronele atunci cand vine vorba de eficienta; sarcina maxima de care sunt capabile acestea. In prezent, cele mai multe drone de livrare sunt capabile sa ia doar un pachet pe zbor, constand, de obicei, din nimic mai mare decat o cutie mica de pantofi.


Stanford incearca sa remedieze acest lucru folosind infrastructura deja construita pentru a permite dronelor sa „calareasca autobuzul” in anumite parti ale calatoriei pentru a economisi energie. Echipa de cercetare a aruncat o privire asupra retelelor de autobuze din San Francisco si Washington DC. Cadrul a fost capabil sa calculeze solutii utilizabile in cateva secunde. De asemenea, echipa a constatat ca drona a calatorit pana la 360% din gama lor de zbor in retelele de tranzit.


Rezumatul proiectului poate fi gasit mai jos, restul lucrarii fiind disponibil pe arXiv.org.


Se ia in considerare problema controlului unei flote mari de drone pentru a livra pachete simultan in zone urbane largi. Pentru a conserva energia, dronele vor “lua” diferite mijloace de transport public (de exemplu, autobuze si tramvaie). Proiectam un cadru algoritmic cuprinzator care se straduieste sa minimizeze timpul maxim pentru a finaliza orice livrare. Abordam complexitatea polivalenta a problemei printr-o abordare in doua straturi. In primul rand, stratul superior atribuie drone secventelor de livrare a pachetelor cu un algoritm de alocare a sarcinilor in timp polinomial aproape optim. Apoi, stratul inferior executa alocarea prin dirijarea periodica a flotei prin reteaua de tranzit, utilizand tehnici eficiente de legare sub-optima multi-agent, adaptate la setarea noastra. Experimentele demonstreaza eficienta abordarii noastre asupra setarilor cu pana la 200 de drone, 5000 de pachete si retele de tranzit cu pana la 8000 de opriri in San Francisco si Washington DC. Rezultatele noastre arata ca cadrul calculeaza solutii de obicei in cateva secunde pe hardware-ul marfii si ca drone calatoresc pana la 360% din gama lor de zbor cu transportul public.


Sistem pe doua straturi

Abordarea la care lucreaza Stanford este o abordare in doua straturi, formata din stratul superior, care este utilizat pentru alocarea sarcinilor, iar stratul inferior fiind pentru urmarirea multi-agent.



Alocarea sarcinilor


Munca stratului superior ia in esenta informatiile despre locatia depozitelor si a pachetelor si timpul estimat calatoriei dronei si calculeaza datele care furnizeaza o solutie. Solutia consta in faptul ca pachetul este alocat unui depozit si unei drone de livrare impreuna cu fiecare dintre drone care sunt alocate cu o secventa de livrari.



Cautare de actiuni multi-agent


Stratul inferior preia reteaua de tranzit si locatiile de pornire ale dronei, precum si destinatia din stratul superior si genereaza un set detaliat de rute pentru fiecare dintre drone care trebuie urmate in limitele sistemului si in programului de tranzit.



Noua actualizare a aplicatiei DJI Fly - scanare tinta, imbunatatiri hyperlapse

Evenimentul DJI AirWorks 2020 este digitalizat



Magazin - Dronshop.ro


Articole legate


Articole recomandate


Categorii


Etichete


DJI Oradea ARSDJI Oradea EnterpriseDJI Oradea Agricultura

K-Index

K-Index