Legislatia privind dronele in cele mai populare destiantii de vacanta | Lumea Dronelor
Legislatia privind dronele in cele mai populare destiantii de vacanta

Legislatia privind dronele in cele mai populare destiantii de vacanta

Publicat de pe data de 20. 02. 2020., 12:40:24

  • Distribuie:

Legislatia privind dronele in cele mai populare destiantii de vacanta. Poate ca toata lumea este de acord ca primavara din acest an nu a fost intr-adevar prietenoasa si speram ca sezonul de vara ne va aduce vremea care ne va lasa sa zburam linistiti. Sezonul de vara a inceput si, desi legea unica europeana privind dronele va intra in vigoare anul viitor, exista reguli diferite in fiecare tara. De aceea am adunat legislatiile privind dronele pentru destinatiile celor mai vizitate tari!


Croatia


Sa incepem cu una dintre cele mai frecvente destinatii de vacanta din Croatia. Obtinerea unei licente pentru zborul cu drona aici este aproape la fel de interesanta ca cea in iubita noastra tara, dar sa vedem mai intai categoriile de incadrare, deoarece ele determina daca este necesara o autorizatie pentru zbor. Primul categorie este A; acestea sunt mai usoare de 250 de grame si ating viteze de pana la 19 m/s. Acestea pot fi ridicate oriunde, oricand, dar trebuie sa stiti ca limita de viteza se aplica vitezei specificate de producator, nu valorii reale a dronei.


Categoria B1 include drone variind de la 250 la 900 de grame (de exemplu, DJI Spark, Mavic Air) si B2 pana la 5 kilograme (Mavic Pro, Mavic 2 Pro / Zoom, Phantom 4) C1 si C2 sunt categorii de drone mai mari de cinci kilograme care pot fi controlate numai de adulti dupa obtinerea licentei corespunzatoare. Veti gasi acest document AICI, desigur in limba croata, va fi nevoie de completarea acestui formular si pentru dronele din categoria B2, care pot fi controlati numai de persoane cu varsta de peste 16 ani. In principiu, pentru dronele din categoria B1, varsta de 14 ani este minima, dar sub supravegherea adultilor oricine o poate zbura. Cererea trebuie trimisa la:

Hrvatska agencija za civilno zrakoplovstvo, Odjel letačkih operacija

Ulica grada Vukovara 284

10000 Zagreb

Hrvatska



Permisul ne va costa douazeci de Kuna ori (aproximativ 13 LEI). Pe langa aste vom avea nevoie si de o aprobare de zbor de la controlul traficului aerian Croat, care poate fi obtinut de AICI, cu conditia ca acesta sa fie un spatiu aerian aflat sub controlul lor. Mai mult, intr-o astfel de zona, altitudinea de zbor este de 50 de metri (120 de metri in spatiu aerian liber) si trebuie sa ramana la aceasta distanta si de masele de oameni. Drona noastra, ar trebui sa aiba o asigurare valabila in strainatate si sa fie echipata cu datele personale ale pilotului, astfel incat politia sa poata innapoia drona mai usor daca provoaca un accident – impreuna cu amenda.


Daca ati reusit sa colectati tot de ce ati putea avea nevoie pentru un zbor, atunci este timpul sa obtineti permisiunea de a face fotografii, pentru ca fara asta viata ar fi prea usoara. Biroul de Stat pentru Studiul Terenului ([email protected]) se ocupa de astfel de solicitari si sunt in stare sa traga de pe planurile detaliate de zbor, unde merita mentionat faptul ca nu intentionam sa publicam inregistrarile, ci doar pentru uz casnic. Si adaugarea pe site-urile de retele sociale are se incadreaza aici. De aici, totul va fi mai usor, chiar daca si in Grecia sunt unele provocari…


Grecia


Totul incepe cand distanta de cincizeci de metri este prea mica pentru noi si vrem sa zburam mai departe. Vom avea nevoie de o licenta ( documentul aferent poate fi obtinut AICI ), care trebuie trimis la Autoritatea Aviatiei Civile Hellenic (HCAA) pe ACEASTA pagina. Daca nu avem acte doveditoare cu privire la faptul ca am participat la un antrenament de pilot sau nu avem nici un numar de inregistrare pe drona noastra, va trebui sa ne asteptam la si mai multe documente. In cele din urma, va trebui sa vizitam si o sectie de politie din apropiere pentru ai informa despre planurile noastre de zbor dupa si mai multe inregistrari.



In regula, acum vine partea mai usoara. Deci, putem zbura la maxim 50 de metri de la noi ( cu permisiunea HCAA distanta orizontala este de 500 de metri, pe verticala de 120 de metri). Drona noastra trebuie sa aiba o asigurare, si nu poate fi mai grea de 25 de kilograme. Sa pastram o distanta de 8 kilometri fata de aeroporturi si 50 de metri de masele mari de oameni. Pe langa asta nu putem zbura pe timp de noapte.


Daca sunteti curiosi unde nu avem voie sa zburam, puteti arunca o privire AICI , cu toate acestea, nu avem voie sa zburam aproape de zone militare, spitale, inchisori si cladiri de birouri. Si sa stam departe de strazi, de parcari si de zonele dens populate, in caz contrar ne putem astepta la o amenda cuprinsa intre 500 si 250000 de euro. Oh, si nu subestimati pasarile vanatoare de drone speciali instruite de greci.


Italia


In Italia va fi cu o nuanta mai usor, pentru ca nu este nevoie de o inregistrare complicata. Daca vrem sa folosim drona in timpul liber (pentru ca nimeni nu doreste sa lucreze in vacanta), putem zbura doar la o inaltime de 70 de metri, pana la 200 de metri de la noi insine, drona nu are voie sa fie mai grea de 25 de kilograme si sa aiba o asigurare.



Decolarea se poate face numai intr-o zona libera la o distanta sigura de o zonele populate. De aeroporturi nu ne putem apropia mai mult de 5 kilometri, iar Vaticanul, “arhipelagul Venetiei” si plajele (cu conditia sa fie populate) sunt considerate zone ilegale.


Turcia


Turcia este insa din nou destul de dificila, deoarece fiecare pilot trebuie sa se inregistreze pe acest SITE, foarte neprietenos pentru straini, de asemenea, de un certificat moral. In absenta acestora, puteti sa va luati ramas bun de la drona chiar la aeroport si il vor “pastra in siguranta” pentru noi, desigur, contra unei taxe.



Odata ce profilul dvs. este complet, trebuie sa atasati trei imagini despre drona din trei parti diferite si de aproximativ toate detaliile care le gasiti in carte. Numele, producatorul, greutatea, anul aparitiei, numarul de motoare, tipul, culoarea, capacitatea bateriilor, specificatiile camerei.


Daca toate acestea au facut pe placul autoritatilor, vom obtine numarul de inregistrare in cateva zile, ceea ce merita sa luam cu noi oriunde mergem cu drona. Pe langa toate aceste drona nu poate sa fie mai grea decat 4 kilograme si are voie sa zboare pana la 120 de metri inaltime. Dar nu cu aceste limitari va fi cea mai mare problema…


Spania


Din fericire, reglementarile spaniole privind dronele nu sunt rele deloc. Putem urca pana la o inaltime de 120 de metri si trebuie sa fie intotdeauna in campul vizual, la mai putin de 500 de metri distanta. Zborurile FPV sunt posibile daca o a doua persoana urmareste drona in timp ce aceasta se afla in apropierea pilotului.


Drona noastra trebuie sa aiba asigurare doar in cazul in care vizitam tara in scopuri comerciale. Si daca drona nu trece de grutatea de 2 kilograme avem voie sa zburam si in timpul noptii, cu conditia ca nu o vom ridica mai mult de 50 de metri.



Desigur nu este foarte indicat sa ne apropiem de aeroporturi nici aici, deoarece legea spaniola spune ca nu avem voie sa ne apropiem mai mul de 5 kilometri de acestea. In plus, trebuie sa pastram o distanta de 150 de metri de fiecare cladire si sa evitam zborul mai aproape de 50 de metri de persoane.


Pentru a zbura in parcurile nationale vom avea nevoie neaparat de o autorizatie de la AESA, care poate fi solicitata AICI. Dar se poate solicita si o autorizatie de zbor in zonelele restrictionate de la Ministerul Apararii din Spania, care dureaza aproximativ o saptamana pentru a fi procesat. Cu toate acestea, este important sa se stie ca autoritatile locale pot avea propriile regulamente, deci merita solicitat autoritatilor competente ce se poate face si ce nu.


Franta


Aici vom intampina cateva dificultati cu drona noastra. Fiecare drona care cantareste peste 800 de grame, trebuie sa fie inregistrata pe portalul AlphaTango, unde vei primi un numar de inregistrare care trebuie aplicat pe drona, intr-un loc bine vizibil. In plus, in timpul unei verificari, pilotul trebuie sa furnizeze dovezi de inregistrare.



Drona trebuie sa ramana la vedere, cu exceptia cazului in care o a doua persoana se uita la drona. Zborul pe timp de noapte este interzis, dar portile se deschid cu un permis de la autoritatile locale. Aeroporturile si masele de oameni trebuie evitate de departe, si nu este recomandat zborul nici pe teritoriile private, cu exceptia cazului in care, bineinteles, obtinem permisiunea proprietarului. Zonele militare, inchisorile, centralele nucleare, monumentele istorice si parcurile nationale sunt, de asemenea, interzise de legea franceza, dar AICI puteti gasi detaliat ce si unde se poate face.


Nu sunt permise zborurile nici la incendii in curs, zonele de accident sau in jurul serviciilor de urgenta, deci ar trebui sa le luati in considerare si acestea. Pe langa toate aceste informatii trebuie sa stiti ca aveti voie sa urcati pana la o inaltime de 150 de metri.


Bulgaria


Daca planurile de vacanta ne vor ghida in Bulgaria, este bine de stiut in prealabil ca nu este deloc distractiv de aranjat zborul cu drona acolo. In prezent, tara nu dispune de nici un fel de reglementare a dronelor, astfel incat singura modalitate de a obtine permisiunea de a zbura este prin intermediul autoritatii aviatice din Bulgaria. Trebuie trimisa o cerere sub forma unei scrisori cu cel putin opt zile inainte de zbor – veti gasi un model pentru scrisoarea AICI.



Cererea trebuie sa includa natura activitatii noastre, locatia/locatiile, data setata pentru zbor chiar de la ora la ora. In plus, o persoana responsabila si trebuie contina si un numar de contact mobil.


Daca am primit autorizatia, trebuie sa o scanam si apoi sa o trimitem la adresa de e-mail [email protected] sau numarul de fax +359 2 945 91 80 in compania cererii initiale. Imediat ce acest lucru este revizuit, vom primi o notificare cu detalii suplimentare. Pentru mai multe informații, vizitati site-ul BULATSA!


Speram ca la anul ne va fi mult mai usor…

Articole legate


Articole recomandate


Categorii


Etichete


DJI Oradea ARSDJI Oradea EnterpriseDJI Oradea Agricultura

K-Index

K-Index