NOUL REGULAMENT AL DRONELOR IN UNIUNEA EUROPEANA - PARTEA III | Lumea Dronelor
NOUL REGULAMENT AL DRONELOR IN UNIUNEA EUROPEANA - PARTEA III

NOUL REGULAMENT AL DRONELOR IN UNIUNEA EUROPEANA - PARTEA III

Publicat de pe data de 19. 04. 2020., 05:58:17

  • Distribuie:


III. Operatiuni din categoria „deschisa”


Este categoria cu cel mai mic risc clasificat, operatiunile cu drone nu sunt supuse autorizarii de functionare prealabile in conformitate cu reglementarile europene uniforme, iar declaratia de functionare a operatorului UAS inainte de operatie nu este necesara. Cu toate acestea, in majoritatea cazurilor, operatorul trebuie sa fie inregistrat si exista o limita de varsta pentru pilotii la distanta.

 O operatiune este considerata a fi „deschisa” daca indeplineste toate cerintele urmatoare:

-dispozitivul este, in principiu, intr-una din clasele (C0-C4) definite in Regulamentul 945;

-o masa maxima de decolare mai mica de 25 kg; -pilotul de la distanta trebuie sa se asigure ca aeronava ramane la o distanta sigura de oameni si nu zboara peste multimi (adunarile in care participantii sunt restrictionati in miscarea lor din cauza locatiei lor dense);

-pilotul de la distanta mentine vehiculul in linie permanenta, adica in VLOS (cu exceptia zborului in mod de urmarire si utilizarea unui observator de vehicule aeriene fara pilot);

-vehiculul este pastrat la o altitudine maxima de 120 de metri in timpul zborului; in zbor, aeronava fara pilot nu transporta marfuri periculoase si nu pulverizeaza niciun material.



Varsta minima pentru pilotii care efectueaza operatiuni UAS din categoria „deschisa” este de 16 ani, cu toate acestea, statele membre pot (utilizand o abordare bazata pe risc) sa prevada scaderea acestei varste minime cu maximum 4 ani pentru operatiunile pe teritoriul lor. (In absenta reglementarilor maghiare, nu se stie inca daca persoanele sub 16 ani vor putea avea zboruri cu categorii deschise in Ungaria.)

Persoanele care efectueaza o operatiune din categorie „deschisa” trebuie sa se inregistreze daca: masa maxima de decolare a aeronavei este de 250 g sau mai mult, in cazul unei coliziuni, mai mult de 80 de joule de energie cinetica, aeronava este echipata cu un senzor capabil sa inregistreze date cu caracter personal, cu exceptia cazului in care se califica drept jucarie (conform normelor Directivei 2009/48 / CE).

Avand in vedere cele de mai sus, trebuie subliniat faptul ca inregistrarea operatorilor de drone de camera cu o greutate de decolare de 250 g sau mai mult si nu ca jucarii va fi obligatorie in toate cazurile pentru operatiunile din categoria „deschisa”.

In cadrul acestei operatiuni, categoriile „deschise” trebuie clasificate in subcategoriile A1, A2 si A3 conform urmatoarelor reguli principale. Diferentele dintre subcategoriile individuale sunt, in special, daca este permisa suprasolicitarea catre straini, adica persoanele care nu sunt implicate in operatiunea UAS sau nu sunt familiarizate cu instructiunile si avertismentele de siguranta date de operatorul UAS, distanta operatiunii fata de zonele populate si ce cunostinte (curs online, curs si examen, certificat de competenta, pregatire practica) erau necesare pilotului de la distanta.


In cazul unui zbor deschis din categoria A1, persoanele care depasesc rapoartele (dar nu multimile) pot fi, de regula, pilotate numai daca vehiculul este actionat cu un marcaj C0 de clasa mica sau daca dispozitivul este mai usor de 250 g, de ex. Mavic Mini. In cazul unui vehicul din clasa C1 (mai putin de 900 g), nu este posibil sa zburati peste multimi de persoane, cu exceptia unor circumstante neprevazute, iar durata zborului trebuie redusa pe cat posibil. O operatiune din categoria A1 pe un vehicul C1 poate fi efectuata doar de un pilot la distanta care a trecut cu succes un examen de cunostinte teoretice online recunoscut de Autoritate. Vehiculele care zboara dintr-o clasa mai mare decat C1 sunt una dintre subcategoriile superioare.

Zborurile deschise din categoria A2 trebuie efectuate la o distanta sigura de 30 de metri de mediu si oameni, dar in caz de conditii adecvate (excluderea riscurilor) distanta de siguranta poate fi redusa la 5 metri. Suprasolicitarea nu este permisa. Pilotul de la distanta trebuie sa detina un certificat de competenta recunoscut de o autoritate, care necesita finalizarea unui curs online, pregatire practica si trecerea unui test de teorie. Operatiunile din categoria A2 pot fi, in principiu, efectuate pe aeronave din clasa C2. O operatiune din categoria A3 se desfasoara la o distanta sigura de cel putin 150 de metri de zonele rezidentiale, comerciale, industriale sau de agrement, iar pilotul trebuie sa se asigure ca nu sunt alte pericole in jur. Pentru a pilota pe distante lungi, pilotul necesita un curs online si un examen teoretic tot online, precum si un examen practic.

O operatiune din categoria A3 poate fi efectuata pe aeronave cu o masa de decolare mai mica de 25 kg din clasa C2, C3 sau C4. Daca un dispozitiv este functioneaza intr-o categorie deschisa, se stabileste procedura de evaluare a conformitatii efectuata de producator.

 Criteriile pentru marcajele din clasa C0-C4 sunt reglementate in detaliu in anexa la Regulamentul „945”, parametrii principali fiind urmatorii:



-masa lor maxima de decolare, inclusiv sarcina utila, nu trebuie sa depaseasca 250 g;

-viteza lor maxima de zbor orizontala nu trebuie sa depaseasca 19 m / s;

-inaltimea maxima deasupra punctului de decolare nu trebuie sa depaseasca 120 m.

-ex. Mavic Mini



 


-fabricat dintr-un material si avand caracteristici care sa asigure ca este capabil sa furnizeze mai putin de 80 J de energie intr-o coliziune la viteza maxima sau ca masa sa maxima de decolare, inclusiv sarcina utila, nu depaseste 900 g;

-viteza lor maxima de zbor nu trebuie sa depaseasca 19 m / s;

-acestea trebuie sa poata atinge o inaltime de cel mult 120 m deasupra zonei de decolare sau sa aiba un sistem care limiteaza inaltimea de deasupra suprafetei sau a zonei de decolare la 120 m sau o valoare selectata de catre pilot.

-ex. Mavic 2 Pro sau Mavic 2 Zoom





-masa lor maxima de decolare, inclusiv sarcina utila, nu trebuie sa depaseasca 4 kg;

- acestea trebuie sa poata atinge o inaltime de cel mult 120 m deasupra zonei de decolare sau sa aiba un sistem care limiteaza inaltimea de deasupra suprafetei sau a zonei de decolare la 120 m, sau o valoare selectata de catre pilot.

-ex. Phantom 4 Pro V2




-au o masa maxima de decolare, inclusiv sarcina utila, mai mica de 25 kg si o dimensiune caracteristica maxima mai mica de 3 m;

- acestea trebuie sa poata atinge o inaltime de cel mult 120 m deasupra zonei de decolare sau sa aiba un sistem care limiteaza inaltimea de deasupra suprafetei sau a zonei de decolare la 120 m sau o valoare selectata de catre pilot.

-ex. Matrice 200 V2


-masa lor maxima de decolare, inclusiv sarcina utila, nu trebuie sa depaseasca 25 kg;

-nu trebuie sa aiba moduri de control automat, cu exceptia celor care ajuta la stabilizarea aeronavei fara a avea un efect direct asupra traseului de zbor si a modurilor care ajuta in cazul unei pierderi de date.


Acest articol este o continuare a serie NOUL REGULAMENT AL DRONELOR IN UNIUNEA EUROPEANA - Vezi Paretea a 2-a




Articole legate


Articole recomandate


Categorii


Etichete


DJI Oradea ARSDJI Oradea EnterpriseDJI Oradea Agricultura

K-Index

K-Index