NOUL REGULAMENT AL DRONELOR IN UNIUNEA EUROPEANA - PARTEA IV | Lumea Dronelor
NOUL REGULAMENT AL DRONELOR IN UNIUNEA EUROPEANA - PARTEA IV

NOUL REGULAMENT AL DRONELOR IN UNIUNEA EUROPEANA - PARTEA IV

Publicat de pe data de 19. 04. 2020., 05:59:08

  • Distribuie:

Va prezentam noile reglementari care au aparut in UE si, care stabilesc reguli uniforme de utilizare a dronei, atat pentru uz profesional, cat si pentru petrecerea timpului liber. In articolele noastre, prezentam pe scurt si tematic cele mai importante criterii ale regulamentului.


IV Operatiunile UAS din categoria „speciala”

  

Categoria „speciala” include tipurile de operatii cu risc mai mare si, prin urmare, inregistrarea unui operator este obligatorie pentru utilizarea vehiculelor aeriene fara pilot de orice masa. De asemenea, este o cerinta pentru operator sa elaboreze linii directoare pentru pilotajul la distanta pentru a minimiza perturbarile pentru oameni si animale. Pilotii de la distanta care efectueaza operatiuni UAS din categoria „speciala” trebuie sa indeplineasca cerinte de competenta mai stricte decat cele necesare pentru operatiunile deschise, cerintele minime precum capacitatea de a aplica proceduri operationale (proceduri normale, de urgenta, planificare de zbor, inspectii inainte de zbor si post-zbor), controlul traficului aerian. Capacitatea de a continua, de a gestiona traseul si automatizare, management, munca in echipa, independenta, rezolvarea problemelor si luarea deciziilor, constientizarea situatiei, gestionarea incarcaturii, coordonarea sarcinilor sau predarea.

Ca si in cazul operatiunilor „deschise”, varsta minima este de 16 ani, pe care statele membre le pot cobori cu pana la 2 ani in reglementarile interne.


Pentru operatiunile UAS din categoria „speciale”, acesta este in general emisa de autoritatea competenta, licenta de operare sau declaratia operatorului este necesara.

 Operatiunile cu risc scazut din categoria „speciala” pentru care este prezentat un regulament standard si masuri detaliate de atenuare a riscurilor, declaratia operatorului este suficienta. Aceasta facilitare poate fi aplicata in cazurile pentru care a fost stabilita o lista precisa de masuri de atenuare a riscurilor in regulament, astfel incat este suficient ca operatorii sa declare ca le vor aplica. Cu toate acestea, este de remarcat faptul ca scenariul standard nu face inca parte din regulament, acesta va fi incorporat in regulament intr-o etapa ulterioara. In consecinta, dispozitia se aplica de la data modificarii regulamentului in acest domeniu si este completata de scenariile standard aplicabile, sau inainte ca respectivul stat membru sa adopte, de asemenea, declaratii bazate pe scenarii standard nationale; regulamentul ofera baza legala pentru acest lucru.



In cazul in care nu sunt indeplinite conditiile pentru clasificarea deschisa si nu exista un scenariu standard pentru operatiune, operatorul trebuie sa obtina o licenta de operare pentru zbor. Atunci cand este prezentata, trebuie efectuata o evaluare a riscurilor si trebuie identificate masuri de atenuare a riscurilor. Evaluarea riscurilor consta in descrierea caracteristicilor operatiunii, propunerea obiectivelor de siguranta operationala, identificarea riscurilor la sol si aer si selectarea nivelului necesar de masuri de atenuare a riscurilor selectate. In timpul procesului de autorizare, autoritatea competenta evalueaza analiza riscurilor si masurile de atenuare a riscurilor propuse de operatorul UAS si elibereaza autorizatia daca considera ca operatiunea este sigura si in conformitate cu toata legislatia relevanta, pe baza criteriilor specificate. Daca nu este necesara o cerere pentru o licenta de operare, Autoritatea verifica caracterul adecvat al declaratiei de operator si, daca este completa, confirma fara intarziere nejustificata ca operatorul poate incepe operatiunea. Trebuie subliniat faptul ca, pentru zborurile din categoria „speciala”, regulamentul separa responsabilitatile operatorului si ale pilotului de la distanta. Operatorul trebuie sa stabileasca proceduri operationale pentru a asigura siguranta operatiunii, linii directoare pentru pilotii la distanta pentru a reduce la minimum perturbarea mediului, garantii impotriva interferentelor neautorizate si a accesului neautorizat si, daca este necesar, o evaluare a impactului privind protectia datelor. In plus, operatorul trebuie sa desemneze un pilot la distanta pentru fiecare operatiune. Este responsabilitatea pilotului pe distante lungi sa fie in conditie de a controla aeronaval (si de a pastra documentul care certifica acest lucru cu el). In plus, desigur, ar trebui sa fiti constienti de circumstantele geografice, meteo si alte circumstante relevante.


O exceptie de la obligatia de a face o declaratie sau o autorizatie de functionare este cazul in care operatorul detine un certificat UAS usor de operator (LUC), care va fi desigur inscris in registrul operatorului. Acest certificat poate fi solicitat numai de catre persoane juridice (companii, asociatii, cooperative, fundatii), prin transmiterea unei cereri catre autoritatea competenta care contine urmatoarele informatii:

-o descriere a sistemului de management al operatorului UAS (inclusiv structura organizationala si sistemul de management al sigurantei);

-numele personalului care asista operatorul UAS responsabil (inclusiv persoana responsabila cu autorizarea operatiunilor UAS);

-declaratie de conformitate.


 Daca autoritatea considera ca documentatia care i-a fost furnizata este satisfacatoare, acorda titularului LUC dreptul de a autoriza propriile operatiuni - fara a depune o declaratie de funcrionare sau a solicita o licenta de operare. Certificatul LUC poate fi eliberat pentru o perioada nedeterminata si ramane valabila atat timp cat titularul sau continua sa respecte cerintele regulamentului si ale reglementarilor statelor membre si pana la revocarea sau predarea acestuia.

In urmatoarea parte a seriei noastre, vom trece peste regulile pentru a treia categorie, „sub rezerva licentierii”.


Acest articol este o continuare a seriei NOUL REGULAMENT AL DRONELOR IN UNIUNEA EUROPEANA - partea a 3-a





Articole legate


Articole recomandate


Categorii


Etichete


DJI Oradea ARSDJI Oradea EnterpriseDJI Oradea Agricultura

K-Index

K-Index